Fire

Dagens Låt

.A Little Piece Of Vampyr (heaven).
Avenged Sevenfold

Helvete.. =( Brand larmet tjöt ut i båten, jag satt och solade akter med tillt .. vi kollade på varandra, sprang till brandstation.. och bytte snabbt om till mina kläder, jag är rökdykare ombord så på me tuben och mask hjälm allt... hängde på mej yxan.. helvete det brinner i byssan (köket) säger brandchef andre maskinist Kristoffer... en person är saknad...
jag känner att nu e de fan allvarligt...

jag och min rökdykar kollega Sofia halv springer ner, utanför byssan ser vi röken välla ut ur den öppnade dörren, det är kolsvart där inne... första vågen av värme slog emot mej, jag fick order snabbt att jag skulle med första gruppen in och försöka få ut den person som saknas, tänkte fan, är det nån där inne lever han/hon inte...
men man får fan inte ge upp...
får slangen i handen, vatten trycket dras på, kollar sista kollen så allt sitter som de ska och ja har tillräkligt syre i tuben, kollar så min radio fungerar..
nu är de dax säger Kristoffer, jag går som förste man in i röken, ser inte 5 cm framför mej... värmen slår emot mej och de känns som ja håller på o smälta...

börjar söka av byssan, trycker mej mer o mer ner mot durken (golvet) för att slippa den värsta värmen..
känner efter bara 10-15 meter nått, fan e de personen... nej en jävla hög av nått i plast är det, värmen har gjort plasten helt mjuk... ja fortsätter där , däär.. nu har ja hittat nått rapoterar ja till Kristoffer, får hjälp av Sofia och vi tar tag i var sin arm o börjar mege oss tillbax, ut.. ut till friska luften, hoppas nu fan personen lever, ja kännde efter snabbt men me mina tjocka handskar kunde ja inte känna bröstkorgen åkte upp o ner.. det är bråtom nu.. håller en arm i ena handen o vatten slangen i andra.. det är min livlina.. det är kolsvart o utan vatten slangen skulle ja aldrig hitta ut..

vi är ute, får hjälp av sjukansvarig me personen.. det var mässman Jay, han får omedelbar hjälp...
jag sliter av mej masken... känner den friska luften piska mej i ansiktet......

neee fan nu ljög jag. lite överdrivet va de allt hahah.... men brand övning hade vi idag... =)
jag gillar o va rökdykare..

hoppas fan ja aldrig nånsin behöver dra ut nån person så.. men risken finns...


nee winnerbäck i högtalarna och en och en halv timme kvar av vakten... käckt...

Hoppas all får en kanon Fredag nu... här är de snart lördag.. men fan de ska bli en bra lördag... harrre






Kommentarer
Postat av: angelica

Ja åka till .......!!!! ;D det är hemligt till vi fått biljetterna

2010-03-12 @ 10:43:17
URL: http://angelicataylor.blogg.se/
Postat av: Jimie

Du är sjuk vet du det.... Fan jag var på väg o ringa mamma och skriva mail till pappa att det var storbrand på Aniara.. IDIOT...hehehe

2010-03-12 @ 11:06:52
Postat av: Emma

a little piece of vampyyyr =) <3 saknar dig

2010-03-12 @ 11:31:03
URL: http://sawemark.blogg.se/
Postat av: hemie..billman

hehe oppps jimie.. sorrry.. =)

haha kuul



saknar dej me emma <3

2010-03-12 @ 12:07:48
URL: http://hemie.blogg.se/
Postat av: Fagel

Men LOL!!!!!



Best.. post... every...

2010-03-12 @ 20:57:57
URL: http://fraggelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0