Frodo


Kl är 05.20.
Det är rått ute, man märker att sen sommaren har kommit. Morgon dimman ligger tung över detta sagolika landskap vi passerar. Vackert är verkligen inte ett tillräkligt starkt ord för vad jag ser..
Att se dem höga kullarna, branta gräsbelagda bergsväggar, se husen som ligger sagolikt fint uppför landskapet får en verkligen att häpna.

Det är inte svårt att förstå Peter Jackson när han leta efter det perfekta landskapet, till hans Sagan om Ringen Trilogin.
Solen bryter sakta igenom den tunga dimman och temperaturen stiger i denna fortfarande råa morgon.
Frodo har verkligen ett paradis till hemland =)
Så började min morgon här i Lyttelton, på nordöstra sidan av sydön, Nya Zeeland.


Sedan gick förmiddagen och min vakt började ta slut... När klockan var 12 var det klar blå himel, stor sol, vind stilla och runt 25 grader... =) huuur skön dag som helst..
Jag Tilly Holm Fia Mats Erik drog i land. Blev körda till Main street, detta är en mycket liten stad, med 3-4 tusen invånare bara, så det mesta fanns inom gång avstånd, men en Irlänsk pub blev vårt första mål. Klockrent och sitta på ute tarassen och njuta kalla öl och kolla in sagolandet.

Beställde även in en grillad macka med ja ungefär allt på ... till och med spenat? men men..
Satt iallfall här i solen ett bra tag, kockan, trikarn och eleverna Erik och Robin dök upp dom med..

Fick en smart ide att spela lite biljard, så vi gick ut och letade upp en annan trevlig pub som hade ett biljardbord.

På denna pub va de även stor fest, med en pigg 87 åring.. käck gubbe det. som vart norsk men mindes inte ett ord norska.
Men vi har en grym otur, idag Lyttelton imon till sjöss och torsdag Auckland... Onsdag är St. Patricks day.. missar en liten fest om man säger så =(


kommer bilder från allt senare... nån dag snart..

Kl är 20.20
Kylan smyger sakta tillbaks till detta vackra landskap, temperaturen sjunker och moln bildas uppe på dom höga kullarna..
Vi kastar loss för denna gången i Lyttelton styr norrut mot Auckland nästa stopp..
Nya Zeeland med dess underbara natur, trevligt folk och atmosfär får mej verkligen att vilja åka hit på semester och ha mer tid än öl stopp på en biljard pub...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Läste precis dina senaste inlägg. Och om man bara tittar på vad du skrev i ex. tredje sista inlägget om att folk kommenterar hur du uttrycker dig, så kan jag faktiskt förstå dom. Inte för trevligt språk du har alltid och man kan ju börja undra hur en person egentligen är som uttrycker sig på det sättet.



Men så skriver du detta inlägg och jag är förtrollad. Så otroligt vackert du har beskrivit hur du ser på Nya Zeeland. Det känns nästan som att jag själv stod där på däck och såg hur landskapet förvandlades.



Ibland kan skenet bedra! Så prata du pach och låt andra människor fundera på varför, du vet ju vad du egentligen går för ;)

2010-03-17 @ 12:18:13
Postat av: Fagel

Har en annan polare som är ute på haven med som just råkade ut för ett kapningsförsök utanför Madagaskar. Är ju inte era trakter kanske men det är inte utan att man skänr en tanke i alla fall. Hälsa Sofia från mig.



http://www.tradewinds.no/casualties/article555513.ece

2010-03-17 @ 17:19:50
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Hey min vän! Kul att du skrev :-) Allt är tipptopp med mig, kan inte bli bättre. Hur är det med dig? Ja den frukosten satt fint, riktig svennefrukost haha. Puss och Kram

2010-03-17 @ 17:56:13
URL: http://nejaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0